sobota, 11 lipca 2009

Post Script Forum

Technicznie rzecz biorąc, kiedy piszę tę notkę Script Forum jeszcze trwa. Branżowy festiwal scenarzystów filmowych rozpoczął się we wtorek, a kończy dzisiaj wieczorem (sobota). Program imprezy wypełniały spotkania z twórcami, wykłady i warsztaty. Miałem to szczęście, że byłem uczestnikiem jednego ze szkoleń - Forma(t) Serialu. Szkolenie trwało trzy dni, prowadził je brytyjski scenarzysta Robin Mukherjee, uczestnikami byli autorzy sześciu wybranych przez Robina projektów seriali telewizyjnych. To były trzy dni naprawdę ciężkiej i efektywnej pracy. Mukherjee jest świetnym wykładowcą i spełnionym autorem, co doskonale wpływało na atmosferę zajęć. Dodatkowo przyjemną rzeczą była, przynajmniej dla mnie, obecność drugiego "komiksiarza" - Pawła Zdanowskiego. Szkolenie kończył publiczny pitching projektów - spotkanie z przedstawicielami telewizji (obecni byli przedstawiciele TVN i TVP) prowadziła Ilona Łepkowska. I o ile warsztaty to była sama przyjemność, o tyle pitch zbliżał się w okolice kręgów piekielnych. Stres, stres, stres. No, ale cóż - po wszystkim stwierdzam, że było to niezbędne i wartościowe ćwiczenie na zakończenie warsztatów (to niesamowite jak często autorzy mają trudność w zaprezentowaniu tego, co jest siłą ich projektu!). Z sześciu prezentowanych pomysłów na serial (w tym mój "Go-go") zainteresowanie producentów wzbudził tylko jeden - "Boogie" Pawła Zdanowskiego (oparty na komiksie serial animowany - oczywiście, komediowy). Mam ogromną nadzieję, że to zainteresowanie przełoży się na obecność serialu Pawła na antenie którejś ze stacji już jesienią! I szczerze mówiąc, jest to coś więcej niż nadzieja - znając szczegóły projektu, jestem tego prawie pewien.

Brak komentarzy: