poniedziałek, 22 czerwca 2009

Exegi monumentum ;-)

W piątek oficjalnie rozpoczęły się wakacje - wiem, bo byłem na zakończeniu roku szkolnego córki (koniec podstawówki - poważna sprawa). Wśród wielu wyróżnień i prezentów córka otrzymała Słownik literatury popularnej (Wrocław 2006). Od czasu, kiedy przypadkiem w podręczniku do polskiego znalazłem swój tekst, mam taki zwyczaj, że przeglądam książki i podręczniki, które przynosi ze szkoły. I tym razem tak zrobiłem. I co? I było warto! Bo oto kilka stron poważnej publikacji, która nie tylko młodzieży ma pomóc zorientować się we współczesnej literaturze popularnej, poświęcone zostało na omówienie komiksu. Czytelnik dostaje w skondesnowanej pigule historię komiksu na świecie i w Polsce, wymienieni są najważniejsi twórcy komiksu amerykańskiego i europejskiego. Jeden akapit poświęcony został współczesnemu komiksowi polskiemu - tu wymienionych zostało pięciu autorów: Michał Śledziński, Krzysiek Gawronkiewicz, Mateusz Skutnik oraz ja i Tomek Leśniak. Nie powiem, miło mi się zrobiło i pomyślałem sobie, że nie muszę sadzić drzewa. Autorem hasła jest doktor Jerzy Szyłak (który także jest współczesnym, aktywnym twórcą komiksowym).

3 komentarze:

Andrzej Janicki pisze...

Moje szczere gratulacje! Jurek wie, co pisze:)

Mr. Herring pisze...

Piąteczka zatem, drogi kolego, o którym również, jak o mnie, piszą w słownikach.

Och.

Och.

Dziś nie zasnę.

Rafał Skarżycki pisze...

Po takiej informacji spokojnie można zasnąć na wieki ;-)